Vår kund The Friendly Home tar hela tiden nya steg i att utveckla sitt varumärke. I dagarna lanseras en ny design för produktförpackningarna och näst på tur står hemsidans design och budskap, men ”det ska värka fram och inte snytas ur näsan” säger Catharina som är delägare i familjeföretaget. Det håller vi med om! Det är verkligen inte enkelt att förmedla en känsla, kvalitet, hållbarhet, exklusivitet eller ännu mindre en doft!
Den grafiska designen och företagets kärnbudskap är hjärtat i ett företag och speglar ägarnas visioner och värderingar. Att sätta det i en bild, video, grafik eller en enkel mening kan vara en extrem utmaning, men din målgrupp kommer definitivt reagera positivt om du lyckas. Inte minst vad det gäller oss konsumenter när vi väljer produkter eller tjänster efter en ”känsla”.
The nature has motivated us in the development of our hand made fragrance products, made with care and love in the archipelago outside Stockholm in Sweden. Discover our unique collection inspired by the wilderness of wind and water!
The Friendly Home ställer ut på Formex V 34 2023 om du vill träffa dem IRL :-).